25 Mart 2015 Çarşamba

evde kumpir

merhabalar..

patatesin her haline hastayım. hele ki kumpire bayılıyorum. geçenlerde yine kumpir aşermesi yaşarken dedim neden kendim yapmıyorum:) peki nasıl mı yaptım? 


malzemeler: 
  • irice patates (patatesiniz yeterince iri değilse fazladan pişirip ekleme yapabilirsiniz. örneğin ben 2 kişi için 3 patates kullandım)
  • tereyağ
  • kaşar
  • keyfinize göre mısır, zeytin, sosis, kısır, rus salatası, haşlanmış havuç, közlenmiş biber...hiçbirini istemezseniz sade de yapabilirsiniz
yapılışı: ben patatesi 200 C' de fırın tepsisinin üzerinde 1 buçuk saat kadar pişirdim. bu süre fırından fırına farklılık gösterebilir. gerisi zaten kumpircilerde gördüğünüz gibi :) patatesin ortasından yarıp içine tereyağ ve kaşar koyup bir çatal yardımıyla o macun gibi kıvamı alana kadar karıştırıyoruz. sonrası ise size kalmış. aslında ben sade kumpiri de çok seviyorum ama mısır, zeytin, közlenmiş bibere de hayır diyemem doğrusu. bir de acı sosla da deneyin benim için:)

  afiyet olsun  


3 yorum:

  1. bende cok severim kumpiri, almanyadada satilmadigi icin evde yaparim ama benimkisi daha bir tembel isi haha :D Patatesleri kaynatip, sonra ezip mikrodalgada biraz tereyag ve kasarla eritirim, sonrada üstüne bezelye ve havuc karisimi, tursu ketchup ve az mayonaise eklerim. Inanilmaz doyurucu, bak yine canim istedi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de genelde anlattığın gibi yapıyorum üşenip ama bunun tadı bi başka güzel oluyor:)
      güya almanlar çok patates yer derler, kumpir yapmayı akıl edememişler ^^

      Sil
  2. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil